Objev kouzlo geniálního designu odpružení zadního kola
High pivot, neboli vysoko položený hlavní bod otáčení zadní stavby - je technicko-designový prvek, který zajišťuje chod zadního kola v předozadním směru. To má za následek, že kolo neuvěřitelně žehlí cokoliv, co se ti postaví do cesty.
Díky vysoko umístěnému čepu se zadní kolo v průběhu zdvihu pohybuje až o 24 mm dozadu. Právě pohyb zadní stavby dozadu v průběhu zdvihu lépe uhýbá překážkám na trailu a zároveň natahuje rozvor, což přispívá k vyšší stabilitě. Kladka umístěná blízko hlavního čepu kontroluje charakteristiku odpružení při šlapání a eliminuje zpětné rázy do pedálů (pedal kickback).
Každý systém zadního odpružení má svůj střed otáčení. Design odpružení na kolech Deviate využívá vysoko umístěný hlavní čep, který umožňuje zadnímu kolu pohyb ve směru nárazu, čímž si kolo stále udržuje dopředný moment. Ty to poznáš hned při první jízdě, kdy ti bude připadat, že Highlander filtruje nerovnosti jako kola s mnohem vyšším zdvihem. Tento systém odpružení je úspěšně ověřený ve světovém poháru v downhillu. Highlander tento princip efektivně převádí na traily a enduro.
Přepákování je designováno tak, aby nabízelo progresivní pákovou křivku pro podporu při agresivní jízdě. Progresivní přepákování umožňuje použití tlumičů s vysokým objemem vzduchu, nebo tlumičů pružinových. Použití řetězové kladky umožňuje nezávislost pákového poměru na schopnosti odolávat šlapacím silám (anti-squat) a zpětném rázu pedálů.
Pro potřebu kontroly míry zpětného rázu od pedálů (pedal kickback) a schopnosti odolávat houpání při šlapání (anti-squat) je nutné vybavit rám s vysoko umístěným čepem odpružení řetězovou kladkou.
Na rozdíl od konvenčních systémů odpružení umožňuje řetězová kladka svým umístěním na rámu precizní naladění výše uvedených charakteristik. Prakticky to znamená, že Deviate skvěle jede vpřed, při šlapání se nepohupuje a stále nabízí velmi vysokou trakci. Absence zpětného rázu do pedálů (pedal kickback) zase umožňuje hladké šlapání v rozbitém terénu.