Přijde ti 140mm zdvihu jako málo? Tak právě pro tebe je tu Highlander 150, kolo které rozpouští hranice mezi trail, all-mountain a endurem. Zvládneš na něm vše, co potřebuješ a užiješ si u toho té nejlepší zábavy, přesně tak je Highlander 150 navržen. Hravý když chceš ale také rychlý a stabilní, když se dostaneš do situací, kde by už 140mm zadního zdvihu sotva stačilo.
Highlander 150 je stejně jako jeho menší brácha výhradně na 29“ kolech, používá stejný rám, ale díky odlišnému přepákování využívá vzadu 150 mm zdvihu, které je ideální párovat se 160mm vidlicí. Změna přepákování high pivot systému a vidlice s větším zdvihem vidlice má za následek posunutí hlavového úhlu na 65° a díky vysoko umístěnému hlavnímu čepu otáčení zadní stavby, progresivně naladěnému odpružení, ti Highlander nabídne skvělé sjezdové vlastnosti, které jsou již řadu let využívány na okruhu světového poháru ve sjezdu. Vyladěná geometrie do posledního detailu pak kolu dodává hravý charakter a lehkost při stoupání i v prudkých výjezdech.
Vyber si Highlander 150 pokud chceš kolo, které nelze zařadit pouze do jedné kategorie. Nejblíž má k all-mountain ale má přesah do trail i enduro kol. Jednoduše jedno kolo, které zvládne vše.
Všestrannost Highlandera je dána precizně vyladěnou geometrií. Highlader má velmi kompaktní rám s nízkou horní rámovou trubkou, umožňuje použití velmi dlouhých teleskopických sedlovek a tím ti dává větší volnost pohybu při sjezdech. Jde o hravý, ale velmi schopný a odolný all-mountain bike, který ti dodá jistotu a vykouzlí ti úsměv na tváři na trailu, v bikeparku nebo klidně na závodech.
Přístup k vývoji Highlandera byl prostý, vyzkoušené technické postupy byly využity tak, aby vznikl co nejlépe fungující trail bike. Highlander nepřepisuje učebnice techniky, jen důmyslně kombinuje aktuální poznatky v dokonale fungující celek.
Přepákování je designováno tak, aby nabízelo progresivní pákovou křivku pro podporu při agresivní jízdě. Progresivní přepákování umožňuje použití tlumičů s vysokým objemem vzduchu, nebo tlumičů pružinových. Použití řetězové kladky umožňuje nezávislost pákového poměru na schopnosti odolávat šlapacím silám (anti-squat) a zpětném rázu pedálů.
Pro potřebu kontroly míry zpětného rázu od pedálů (pedal kickback) a schopnosti odolávat houpání při šlapání (anti-squat) je nutné vybavit rám s vysoko umístěným čepem odpružení řetězovou kladkou. Na rozdíl od konvenčních systémů odpružení umožňuje řetězová kladka svým umístěním na rámu precizní naladění výše uvedených charakteristik. Prakticky to znamená, že Highlander skvěle jede vpřed, při šlapání se nepohupuje a stále nabízí velmi vysokou trakci. Absence zpětného rázu do pedálů (pedal kickback) zase umožňuje hladké šlapání v rozbitém terénu.
Detailní geometrieJedinečnost technicko designového prvku vysoko umístěného čepu zadního odpružení spočívá v upravené dráze zadního kola, oproti konvenčnímu nízko umístěnému čepu. Díky němu kolo neuvěřitelně dobře žehlí vše, co přejedeš.
Zjisti vícMožnost použití až 2,8” pneu
Ochrana rámu na předním trojúhelníku a na zadní stavbě proti odletujícím kamenům a řetězu
Mazací porty pro snadnou údržbu všech čepů a řetězové kladky
Dvouřadá zapouzdřená Enduro ložiska s velkým průměrem
Elegantní externí vedení kabelů pro snadnou údržbu
Montážní body pro další příslušenství (duše, nářadí apod.)
Prostor pro láhev na vodu uvnitř rámového trojúhelníku
Nevíš si rady, který model je pro tebe ideální? Chceš se před koupí na kole projet a osahat si ho na vlastní kůži? Využij jedinečné možnosti projet se na jednom z kol z naší testovací flotily, třeba u tebe na trailu.
Vyzkoušej Deviate