Chris Deverson, studoval strojírenství na University of the West of England. Jako téměř posedlý horský biker využíval tamní traily kolem Ashton Court a Leigh Woods; občas si zazávodil a svou vysoce vyladěnou inženýrskou mysl využíval k zamyšlení nad platónským ideálem dokonalého kola.
Chrisovi se podařilo získat práci v Prodrive, kde navrhoval a vyvíjel motor I6 Turbo Le Mans a cestoval po závodních tratích světa. Ale přitažlivost kol byla příliš silná. Vedle konzultační práce, návrhu systémů pro ponorky a úprav jaderných testovacích zařízení, se Chris našel jako průvodce horských bikerů na Novém Zélandu a ve Francii. Zde, v Les Arcs ve francouzských Alpách, potkal svého budoucího kolegu Bena Jonese.
Tichý a analytický Chris kontrastoval s více extrovertním a přímočarým Benem, oba se však v průběhu své práce jako průvodci v jednom z nejnáročnějších horských resortů shodli, že je potřeba navrhnout lépe fungující bike, který bude vyhovovat potřebám průvodců i samotných bikerů.
Chris, stále přemýšlející nad myšlenkami na dokonalé kolo založené na motorsportu, si vzal práci průvodce na Novém Zélandu. Tam se poprvé svezl na horském kole s převodovkou s vysokým čepem a vodící kladkou. Bylo jasné, že tento konkrétní design - do té doby velmi nedokonalý - je krokem správným směrem a že platforma s vysokým čepem je cestou vpřed.
Mezitím Ben založil svou vlastní průvodcovskou společnost a rychle zjistil, že potřebuje další ruce k dílu. Pozval svého starého kamaráda Chrisa, aby mu pomohl, plánoval traily a průvodcoval po celé Evropě. Právě tehdy se Benovy organizační schopnosti začaly spojovat s Chrisovými technickými aspiracemi a vznikla značka Deviate.
Počáteční prototypy vytvořené Chrisem nebyly zas tak moc pěkné, ale všechny sloužily ke zhmotnění Chrisovy představy dokonalého kola. Převodovka, přehazovačka, pohon řemenem - to vše bylo posouzeno při designu nového rámu. Uvažovalo se nad hliníkem, ale v malých počtech, se kterými Deviate začínal, byly náklady na hliníkové nástroje velmi podobné nákladům na formu pro karbonové rámy. Proto se rozhodlo o karbonu.
Deviate Guide - první sériové kolo od Deviate. Naprosto odlišné od mainstreamových designů: převodovka odstranila přehazovačku a přesunula hmotnost pohonu více do středu a zároveň snížila neodpruženou hmotnost. Vysoký čep otáčení zadní stavby (ale ne příliš vysoký) s vodicí kladkou pracoval s lehkou zadní stavbou, a tak vytvořil exkluzivní pocit z odpružení a celkově velmi schopné kolo.
Ben a Chris rozhodně něchtěli usnout na vavřínech a zamýšleli se kam posunout značku dál. Možná nový druh trailového kola? Takové, které by mohlo navázat na jejich pevnou reputaci a využít některé z jejich designových myšlenek? Ano. Chris a Ben naslouchali svým followerům (nyní známým jako ‘Deviate Clan’).
Highlander měl v sobě prvky Guide. Byl vyroben z uhlíku, měl kombinaci vysokého čepu a vodicího kladky, ale upravenou kinematiku zadní stavby pro traily. To zásadní ale bylo, že Highlanderu chyběla proti Guide převodovka.
Ben a Chris se dlouho a tvrdě řešili, co přesně od kola chtějí, a po řadě testů rozhodli, že zadní přehazovačka je nejlepší volbou pro rychlé a agilní kolo. A možná jsme zaujatí, ale upřímně řečeno, to kolo je skvělé. Nyní už je tu Highlander druhé generace a nekompromisní enduro Claymore. A co bude dál? Čekejte novinky, které budou naslouchat přání zákazníků Deviate.
Chrisovi se podařilo získat práci v Prodrive, kde navrhoval a vyvíjel motor I6 Turbo Le Mans a cestoval po závodních tratích světa. Ale přitažlivost kol byla příliš silná. Vedle konzultační práce, návrhu systémů pro ponorky a úprav jaderných testovacích zařízení, se Chris našel jako průvodce horských bikerů na Novém Zélandu a ve Francii. Zde, v Les Arcs ve francouzských Alpách, potkal svého budoucího kolegu Bena Jonese.
Tichý a analytický Chris kontrastoval s více extrovertním a přímočarým Benem, oba se však v průběhu své práce jako průvodci v jednom z nejnáročnějších horských resortů shodli, že je potřeba navrhnout lépe fungující bike, který bude vyhovovat potřebám průvodců i samotných bikerů.
Chris, stále přemýšlející nad myšlenkami na dokonalé kolo založené na motorsportu, si vzal práci průvodce na Novém Zélandu. Tam se poprvé svezl na horském kole s převodovkou s vysokým čepem a vodící kladkou. Bylo jasné, že tento konkrétní design - do té doby velmi nedokonalý - je krokem správným směrem a že platforma s vysokým čepem je cestou vpřed.
Mezitím Ben založil svou vlastní průvodcovskou společnost a rychle zjistil, že potřebuje další ruce k dílu. Pozval svého starého kamaráda Chrisa, aby mu pomohl, plánoval traily a průvodcoval po celé Evropě. Právě tehdy se Benovy organizační schopnosti začaly spojovat s Chrisovými technickými aspiracemi a vznikla značka Deviate.
Počáteční prototypy vytvořené Chrisem nebyly zas tak moc pěkné, ale všechny sloužily ke zhmotnění Chrisovy představy dokonalého kola. Převodovka, přehazovačka, pohon řemenem - to vše bylo posouzeno při designu nového rámu. Uvažovalo se nad hliníkem, ale v malých počtech, se kterými Deviate začínal, byly náklady na hliníkové nástroje velmi podobné nákladům na formu pro karbonové rámy. Proto se rozhodlo o karbonu.
Deviate Guide - první sériové kolo od Deviate. Naprosto odlišné od mainstreamových designů: převodovka odstranila přehazovačku a přesunula hmotnost pohonu více do středu a zároveň snížila neodpruženou hmotnost. Vysoký čep otáčení zadní stavby (ale ne příliš vysoký) s vodicí kladkou pracoval s lehkou zadní stavbou, a tak vytvořil exkluzivní pocit z odpružení a celkově velmi schopné kolo.
Ben a Chris rozhodně něchtěli usnout na vavřínech a zamýšleli se kam posunout značku dál. Možná nový druh trailového kola? Takové, které by mohlo navázat na jejich pevnou reputaci a využít některé z jejich designových myšlenek? Ano. Chris a Ben naslouchali svým followerům (nyní známým jako ‘Deviate Clan’).
Highlander měl v sobě prvky Guide. Byl vyroben z uhlíku, měl kombinaci vysokého čepu a vodicího kladky, ale upravenou kinematiku zadní stavby pro traily. To zásadní ale bylo, že Highlanderu chyběla proti Guide převodovka.
Ben a Chris se dlouho a tvrdě řešili, co přesně od kola chtějí, a po řadě testů rozhodli, že zadní přehazovačka je nejlepší volbou pro rychlé a agilní kolo. A možná jsme zaujatí, ale upřímně řečeno, to kolo je skvělé. Nyní už je tu Highlander druhé generace a nekompromisní enduro Claymore. A co bude dál? Čekejte novinky, které budou naslouchat přání zákazníků Deviate.
Chceš svůj Deviate?
Dej nám vědět...
objednat Deviate